Batu Belah Batu Bertangkup


 Apa pendapat anda tentang tindakan emaknya si Melur dan si Pekan? Merajuk sebab tak dapat makan telur ikan tembakul lalu lari bawak diri ke Batu Belah Batu Bertangkup.mesti ada yang mengatakan .."ee..tu orang tua mengada-ngada namanya", "sikit punya hal pun nak dibesar-besarkan", "dengan anak sendiri pun nak amik ati", "dengan budak kecik pun nak berkira" dan macam-macam lagi lah persepsi negatif yang keluar dari kotak pemikiran kita.

Pernah tak anda lalui situasi seumpamanya? Dimana kita memang dah berangan gila-gila nak makan sesuatu tapi tak dapat. Sedih giler kowt!! To me, bab-bab makanan dan makan ni, sangat sensitif. Contohnya, kalau ada orang ajak kita makan, kita pun tunggu dan dah siap simpan perut untuk makan, tunggu punya tunggu, sekali rupanya dia lupa dah jamji nak makan dgn kita, dia gi makan dgn group lain pulak! Rasa nak menitik air mata dibuatnya!

Another example, kita bagi suggestion nak makan sesuatu tapi tak di indahkan pun. Buat tukar topik la, bila kita minta tolong orang belikan, dia seolah-olah aaaa..macam ada hesitation disitu..PERGH!! Lagi sedih!!

Ada plak kengkadang, orang ni dah tahu kita lapar, sebab kita dari tadi asyik dok bercerita pasal perut kita yang keroncong ni. Boleh dia call kwn sorang lagi yg sedang mkn kat kantin tu dan order food untuk dia sorang jer. Kot la nak offer "Tadi akak kata  akak lapar kan, akan nak mkn apa? Saya minta si..belikan, nak tak?" Ni tak, tak perihatin betul!!
AAARGHH!!

I don't know about you, but to me, when it comes to food, someone being hungry, ianya akan terus menyentuh sanubari. Don't know why..but i'm very sensitive to it. I would say that emaknya si Pekan, dah susah payah pergi menangguk ikan, cari makan utk anak2, all she asked for was telur ikan tembakul tu jer. Itu pun anak dia tak boleh nak fulfillkan.Sedih...

So, tolak tepi soal agama dan rasional yang waras, ada orang yang dah pergi Batu Belah Batu Bertangkup dah semalam!! hhhhmmmmm..ntah laa.. :(


Spunky Sally

1 comments:

salahuddin said...

sabar mama.. :)

Post a Comment

 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates